Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Δείτε την εισήγηση για τον Απολογισμό 2011 και τις προτάσεις 2012-13 για τη Δημοτική Κοινότητα Λουτρακίου-Περαχώρας



 Δείτε την εισήγηση για τον Απολογισμό 2011 και τις προτάσεις 2012-13 για τη Δημοτική Κοινότητα Λουτρακίου-Περαχώρας

Δείτε την εισήγηση του προέδρου της δημοτικής κοινότητας Λουτρακίου-Περαχώρας για τον απολογισμός του κοινοτικού συμβουλίου 2011, καθώς και τις προτάσεις προς τον Δήμαρχο για το 2012 -2013, όπως θα συζητηθούν σήμερα (24/7) στη συνεδρίαση της κοινότητας.  
Α. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011
Το 2011 ήταν το πρώτο έτος σύστασης και λειτουργίας του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Λουτρακίου – Περαχώρας, στο νέο διευρυμένο Καλλικρατικό δήμο Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων.
Κατά την διάρκεια του 2012, το συμβούλιο συνεδρίασε 16 φορές, με συνολικό αριθμό 128 εισηγήσεων και αποφάσεων.
Από τις 128 αποφάσεις,
  • Οι 23 αφορούσαν προεγκρίσεις αδειών λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος,
  • Οι 33 αφορούσαν ανανεώσεις και επεκτάσεις χρήσης μουσικών οργάνων για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος,
  • Οι 12 αφορούσαν αιτήσεις ηλεκτροφωτισμού,
  • Οι 57 αφορούσαν προτάσεις του προέδρου και του συμβουλίου για διάφορα θέματα της κοινότητας, και
  • Οι 3 αφορούσαν εισηγήσεις για τεχνικό πρόγραμμα και προϋπολογισμός
Από τις συνολικά 128 αποφάσεις, οι 127 ήταν ομόφωνες, δείγμα της ποιότητας λειτουργίας, της ομοιογένειας και της συμμετοχής του συμβουλίου, αλλά κυρίως δείγμα της πρόθεσης για παραγωγή έργου για το καλό των δημοτών. Η μοναδική απόφαση που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, αφορούσε
το 1ο τεχνικό πρόγραμμα του διευρυμένου δήμου.

Από τις 57 εισηγήσεις και αποφάσεις που δεν αφορούσαν εκτελεστικό έργο, ξεχώρισαν οι προτάσεις:
  • για την ονομασία του Δήμου με την προσθήκη της Περαχώρας
  • για την αναγνώριση της Περαχώρας ως ιστορική έδρα του Δήμου
  • για τον εορτασμό και την καθιέρωση της Μάχης της Περαχώρας ως επίσημη τοπική εθνική εορτή
  • για την κατασκευή 10 έργων τα οποία έχουν ενταχθεί στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου και έχουν εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο

Επίσης, μεταξύ των 57 εισηγήσεων και αποφάσεων του συμβουλίου, υπήρχαν διάφορα ουσιώδη θέματα τα οποία απευθύνονταν προς τις 2 επιτροπές (Οικονομική, Ποιότητας Ζωής), ή τις υπηρεσίες του Δήμου, ή προς τον Δήμαρχο, ή τέλος προς το Δημοτικό Συμβούλιο τα οποία μεταξύ άλλων αφορούσαν:
  • Θέματα ανάπτυξης και προβολής της Διώρυγας μέσω τουριστικών περιπτέρων
  • Θέματα δημιουργίας Μουσείων και Έργων Τοπόσημων στην Περαχώρας, όπως το Μουσείο Ρετσινιού και Ελαιολάδου, και το Αναψυκτήριο των Δίδυμων Δεξαμενών
  • Θέματα κυκλοφορικών ρυθμίσεων και σημάνσεων όπως οι σημάνσεις και οι πινακίδες κατεύθυνσης για τα έργα υποδομής της περιοχής, οι σημάνσεις για την αποφυγή ατυχημάτων και την διευκόλυνση της κυκλοφορίας κ.α
  • Το θέμα της μετακίνησης των ΚΤΕΛ κατόπιν διαβούλευσης και η μετατροπή του υφιστάμενου χώρου σε πλατεία Wi-Fi
  • Θέματα επισκευών και συντηρήσεων
  • Προτάσεις μελετών και ρυθμίσεων για τη λίμνη Ηραίου / Βουλιαγμένης
  • Προτάσεις δημιουργίας μετρήσεων εκπομπής ακτινοβολίας για τα κεραιοσυστήματα κινητής τηλεφωνίας

Παράλληλα, μεταξύ των προτάσεων για την θεσμική αναβάθμιση της λειτουργίας και των υπηρεσιών του Δήμου, υπήρξαν προτάσεις σημαντικών τομών όπως
  • Δημιουργία γραφείο εθελοντισμού σε συνεργασία με τις κρατικές αντίστοιχες οργανώσεις. Υπήρξε πρόταση πλήρους μελέτης και προοπτικής για δημιουργία ΜΚΟ, με σκοπό να μπορεί να προσφέρει και υπηρεσίες σε συνεργασία με χορηγούς και μέλη (κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο, εθελοντικές δράσεις βοήθειας στο σπίτι, καρναβάλι και άλλες τοπικές εορτές), αλλά και να μπορεί να αναλάβει την υποστήριξη των προσλήψεων για κοινωνική εργασία μέσω ΜΚΟ.
Επί του θέματος, υπήρξε σύσταση άτυπου ΔΣ με την ονομασία Δράση Πολιτών και ορισμένες αξιόλογες δράσεις, καθώς και ειδική ημερίδα που διεξήχθη στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο, όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο και ζητήθηκαν οι δεσμεύσεις του Δημάρχου και του Δήμου για την υλοποίηση του σχεδίου, που απαιτούσε την διαμόρφωση του προϋπολογισμού, την δημιουργία γραφείου για την στέγαση της συντονιστικής ομάδας της Δράσης Πολιτών, απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου και τέλος εξοπλισμός για την λειτουργία (γραφείο, υπολογιστής, τηλέφωνα κλπ).
Παρά την σύμφωνη γνώμη και την αρχική δέσμευση, ουδέποτε δρομολογήθηκε η έγκριση από πλευράς δημοτικού συμβουλίου και η υλοποίηση του συμφωνημένου σχεδίου.

Θέματα λειτουργίας.
Βάσει των διατάξεων των άρθρων 81, 82 & 83 του Ν. 3852 / 2010 σχετικά με τις αρμοδιότητες του προέδρου της δημοτικής κοινότητας, και των διατάξεων των άρθρων 81 83 του Ν. 3852 / 2010 σχετικά με τις αρμοδιότητες του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας και περί λειτουργίας γραφείου δημοτικής κοινότητας στη περιοχή διοικητικής έδρας του Δήμου, ο δήμαρχος ή άτομο στο οποίο έχει μεταβιβάσει αρμοδιότητα ο δήμαρχος μέσω διαβιβαστικού, έχουν την υποχρέωση να απαντήσουν εγγράφως εντός 30 ημερών από την ημερομηνία που διαβιβάζεται προς τον ίδιο οι αποφάσεις του συμβουλίου. Η έγγραφη απάντηση μπορεί να αφορά την απόφαση, ή την προώθηση σε άλλο όργανο ή την επίδοση άποψης ή την αιτιολογημένη άρνηση επί της απόφασης.

Έως σήμερα, δυστυχώς, δεν υπήρξε καμία έγγραφη απάντηση από το γραφείο δημάρχου ή από άτομα στα οποία θα έχει προωθήσει με διαβιβαστικό, για καμία εκ των ανωτέρω αποφάσεων. Ακόμα και αυτές οι οποίες έχουν προωθηθεί προς εκτέλεση ή περαιτέρω ενέργειες, έχουν γίνει χωρίς την από το νόμο απαιτούμενη ανταπόκριση του δημάρχου, αλλά σε συνεννόηση του προέδρου με τους υπηρεσιακούς παράγοντες ή τους αντιδημάρχους και τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου.

Επίσης, βάσει των ίδιων διατάξεων όπως αναφέρεται ανωτέρω, το νέο θεσμικό όργανο, ήτοι το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας, λειτουργεί ως το δημοτικό γραφείο του δημοτικού διαμερίσματος Λουτρακίου-Περαχώρας.
Το γραφείο πρέπει να είναι πλήρως εξοπλισμένο για την υποστήριξη των εργασιών και για την υποδοχή των δημοτών, ενώ απαιτείται δια του νόμου και αποκλειστική γραμματέας για τις ανάγκες λειτουργίας και συνεδριάσεων της δημοτικής κοινότητας.
Παρά τους 19 μήνες λειτουργίας της νέας δημοτικής αρχής, και παρά τις επανειλημμένες αναφορές του προέδρου και του συμβουλίου, ακόμα και στα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμαρχος και τα αρμόδια όργανα δεν έχουν ικανοποιήσει και υλοποιήσει τα από το νόμο απαιτούμενα, με αποτέλεσμα το συμβούλιο να μην έχει ουσιαστική θεσμική εκπροσώπηση και δυνατότητα λειτουργίας.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του συμβουλίου, δεν έχει προσκληθεί –με εξαίρεση μια φορά- ποτέ στις συνεδριάσεις της εκτελεστικής επιτροπής του Δήμου, παρά το γεγονός ότι σε όλες τις συνεδριάσεις έχουν συζητηθεί θέματα που αφορούν και την δημοτική ενότητα Λουτρακίου-Περαχώρας και παρά το γεγονός ότι η πρόσκληση του προέδρου είναι από το νόμο απαιτητή ειδάλλως οι όποιες αποφάσεις είναι άκυρες.

Τέλος, και παρά το γεγονός ότι ο δήμαρχος ή το δημοτικό συμβούλιο, με απόφαση του μπορεί να μεταβιβάσει αρμοδιότητες προς το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας με σκοπό την καλύτερη και ομαλότερη λειτουργία του συνόλου του έργου προς τους δημότες, αυτό δεν έχει γίνει δυνατόν έως σήμερα. Στους περισσότερους από τους δήμους της χώρας, έχουν μεταβιβαστεί ουσιαστικές αρμοδιότητες, αναγνωρίζοντας έτσι την σπουδαιότητα της θεσμικής λειτουργίας και σκοπού των συμβουλίων δημοτικής κοινότητας.

Με βάση τα ανωτέρω, ο πρόεδρος του συμβουλίου εισηγήθηκε στο συμβούλιο τον Αύγουστο του 2011, την εφεξής λειτουργία αποκλειστικά για θέματα που άπτονται των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων του συμβουλίου (προεγκρίσεις αδειών λειτουργίας, χορήγηση χρήσης μουσικών οργάνων, εγκρίσεις ηλεκτροφωτισμού), έως ότου δημιουργηθεί ο χώρος του δημοτικού γραφείου-έδρα της κοινότητας, αποσπαστεί γραμματεία, δοθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός και τέλος έρθουν έγγραφες απαντήσεις και αποφάσεις από τον δήμαρχο για τις έως σήμερα διαβιβασμένες αποφάσεις.

Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 2012 - 2013

Στα πλαίσια της υλοποίησης των δεσμεύσεων της κυβέρνησης για την εξεύρεση 11,5 δις μέσω μείωσης δημοσίων εξόδων και αύξησης εσόδων, μεταξύ άλλων θα απαιτηθεί η εξοικονόμηση πόρων κατά περίπου 1 δις από τους ΟΤΑ (δήμοι και περιφέρειες).
Από τις πρώτες ενδείξεις, πολύ πιθανόν να μειωθούν και άλλο οι μισθοί των αιρετών και να μειωθεί και ο αριθμός των ειδικών συμβούλων των δημάρχων.
Αυτό θα σημαίνει ότι θα απαιτηθεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια για την υλοποίηση του προγράμματος τεχνικών έργων και του προϋπολογισμού, καθώς και της υλοποίησης των δημοτικών δεσμεύσεων προς τους δημότες.

Στα πλαίσια αυτά, σημαντικό ρόλο πρέπει να παίξουν τα κοινοτικά και τοπικά συμβούλια και οι σύμβουλοι, ενώ παράλληλα θα πρέπει να γίνουν σημαντικές ενέργειες βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του δημοτικού έργου.
Με γνώμονα τα ανωτέρω, έχω να προτείνω τα εξής:

Α. Άμεση ίδρυση των δημοτικών γραφείων με ανάθεση γραμματείας και επιμερισμό αρμοδιοτήτων στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες. Ο επιμερισμός των αρμοδιοτήτων, η συμπλήρωση των υφιστάμενων υπηρεσιών, και η δημιουργία πλαισίου επαφής με τον δημότη μπορούν να επιτευχθούν καλύτερα με την αναβάθμιση και συμμετοχή όλων των συμβούλων.

Β. Υλοποίηση και πλήρωση με επαγωγικά ικανά στελέχη των θέσεων Γενικού Γραμματέα του Δήμου (για να εποπτεύει των μεταρρυθμίσεων διοικητικά και οργανικά), και του Συνηγόρου του Δημότη και της Επιχείρησης, οι οποίοι θα μπορούν αφενός να ελαφρύνουν το έργο του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου διοικητικών υπηρεσιών στην καθημερινότητα, και αφετέρου εφόσον είναι ικανοί και γνώστες, να επιτελέσουν έργο. 

Γ. Ανάπτυξη και οργάνωση της εθελοντικής δράσης και μετατροπής της σε ΜΚΟ βάσει αρχικού σχεδίου και πρότασης για τη «Δράση Πολιτών», με σκοπό αφενός την βοήθεια του δημοτικού έργου και την εκμετάλλευση μελλοντικών δράσεων και κονδυλίων κοινωφελούς εργασίας.

Δ. Σύσταση δημοτικής ομάδας ανάπτυξης και επιτροπής τουρισμού με σκοπό την εκμετάλλευση των κονδυλίων και προγραμματικών διατάξεων του Καλλικράτη. Συμμετοχή 2 μελών στο ΔΣ του LTO, καθώς και συμμετοχή της Λουτράκι ΑΕ ως θεσμικός εκπρόσωπος ανάπτυξης. Συζήτηση και πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την συνεργασία της Επιτροπής Τουρισμού με τον LTO και αναγνώριση μέσω του συμβουλίου του ρόλου του LTO. Άμεση διαμόρφωση προτάσεων προβολής και ανάπτυξης όλων των μορφών τουρισμού και ανάπτυξης σε συνεργασία με την αναπτυξιακή εταιρεία της Περιφέρειας και τα αντίστοιχα κονδύλια προβολής της Περιφέρειας. Δημιουργία κονδυλίου προώθησης και προβολής διανέμοντας το 10% των εσόδων που εισπράτει ο δήμος από τα τέλη επί των εσόδων των επισιτιστικών, του Καζίνο και των παρεπιδημούντων.

Ε. Άμεση σύσταση ομάδας αξιολόγησης επενδύσεων και εκμετάλλευσης υποδομών με τη συμμετοχή των επικεφαλής των συνδυασμών, και εμπειρογνωμόνων ή διεθνών εταιρειών, με σκοπό την εξέταση αξιοποίησης του SPA, του Συνεδριακού, του Κολυμβητηρίου, της Διώρυγας και του Πάρκου, σε συνεργασία με στρατηγικούς επενδυτές μέσω διεθνών διαγωνισμών για εκδήλωσης ενδιαφέροντος.Οι καιροί που όλοι φοβούνται τι θα πουν οι δημότες, τα blogs, οι κακεντρεχείς και όποιοι άλλοι, επειδή οι άρχοντες του δήμου συζητούν το ενδεχόμενο μίσθωσης ή συνεργασίας για ιδιωτική εκμετάλλευση, πρέπει να περάσουν, αν θέλουμε να μπορούμε να κοιτάμε στα μάτια τους δημότες μετά από χρόνια. Άσε που έτσι που το πάμε, μάλλον θα χαθούν τα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου.

ΣΤ. Συνεργασία με εμπειρογνώμονες και εταιρείες συμβούλους που θα αξιοποιήσουν άμεσα όλα τα διαθέσιμα προγράμματα ΕΣΠΑ και κοινοτικών κονδυλίων. Πρόσκληση ενδιαφέροντος με συγκεκριμένα standards, και συνεργασία με αυτούς οι οποίοι θα πληρώνονται εφόσον υλοποιηθεί ο φάκελος (αμοιβή επί έργω). Τομείς όπως ενέργεια, ανάπτυξη, συγκοινωνία, απορρίμματα, διαχείριση λυμάτων, διοικητική μεταρρύθμιση, παιδεία και περιβάλλον, μπορούν να αναπτυχθούν και να προσφέρουν μόνο μέσα από τα επιδοτούμενα και τα περιφερειακά αναπτυξιακά κονδύλια.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ – ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ


ΓΕΩΡΓΙΟΣ Δ. ΜΠΑΚΟΣ
loutraki1

Δεν υπάρχουν σχόλια: