Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ

Έχοντας πλέον ξεφύγει από κάθε δημοκρατική νομιμότητα ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Γιώργος Πουλοκέφαλος, προφανώς κινούμενος κατ’ εντολήν του 
 
περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, στάθηκε αρνητικά στο αίτημα των εκφραστών μιας ολόκληρης κοινωνίας να συζητηθεί η σύνδεση και η είσοδος του προαστιακού σιδηροδρόμου στην οδό Αιγαίου της πόλης του Λουτρακίου. Πρόκειται για καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος και κατάφωρη παραβίαση του κανονισμού λειτουργίας του περιφερειακού συμβουλίου, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο Πέτρος Τατούλης υποτιμά και απαξιώνει την αντιπολίτευση, άσχετα αν, αφ’ έδρας, ενδεχομένως να δώσει ρεσιτάλ για τις δημοκρατικές του αρχές.
Ο «σκόπελος» στην ένταξη του εν λόγω αιτήματος στα θέματα ημερήσια διάταξης, ακούει στο όνομα σταθμός του προαστιακού σιδηροδρόμου στον Ισθμό και στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος, που υποκινείται στο παρασκήνιο από συγκεκριμένα κτηματικά συμφέροντα, προς όφελος της ευπορίας ενός μεγαλοκτηματία και σε βάρος μιας ολόκληρης πόλης 15.000 κατοίκων, 80.000 παραθεριστών και της οικονομίας της πόλης από τους εν δυνάμει επισκέπτες της δεξαμενής των περίπου 5.000.000 κατοίκων της πρωτεύουσας.
Χαρακτηριστικό του εγκλήματος που μεθοδεύεται να διαπραχθεί, όπως προκύπτει από τις μέχρι σήμερα κινήσεις, είναι η επισήμανση της μελετητικής εταιρείας σιδηροδρομικών συγκοινωνιακών έργων OnTruck, στη μελέτη που παρέδωσε κατόπιν παραγγελίας του δήμου Λουτρακίου στις 5/7/2007 όπου στη σελίδα 17 επισημαίνει χαρακτηριστικά: Όταν οι σταθμοί απέχουν αποστάσεις 5 έως 6 χιλιόμετρα από το πλησιέστερο οικιστικό έργο που καλούνται να εξυπηρετήσουν, σταδιακά απαξιώνονται και παρουσιάζουν ελάχιστη έως μηδενική κίνηση π.χ. Λιβαδειά, Κιλκίς, Μέγαρα και Κορωπί, όπου ο σταθμός παρουσιάζει πλέον τα προαναφερόμενα φαινόμενα αν και ταυτόχρονα εξυπηρετείται από το μετρό απέχοντας μόλις 2 χλμ. από τον πλησιέστερο οικισμό.
Όπως αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδαής, η κατασκευή σταθμού στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος, πολύ σύντομα θα καταστεί ανενεργή και άχρηστη και θα είναι ως μη γενόμενη για την πόλη του Λουτρακίου.
Εξάλλου, ο ΟΣΕ που διαθέτει την τεχνογνωσία και τη σιδηροδρομική εμπειρία ως ο αποκλειστικά αρμόδιος φορέας, αν πραγματικά ήθελε τον εν λόγω σταθμό στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος, το 2005 που είχε δεσμευμένο το κονδύλιο των € 10.000.000 από το Γ΄ ΚΠΣ για σταθμό στον Ισθμό, λόγω των παλινωδιών του τότε δημάρχου Παύλου Παύλου δεν θα τον κατασκεύαζε στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος, με συνέπεια να μην χαθεί το συγκεκριμένο κονδύλι; Ή ακόμη όταν γινόταν το αρχικό έργο του προαστιακού μέχρι την Κόρινθο, δεν θα κατασκεύαζε την ίδια ώρα σταθμό ταυτόχρονα και με τους άλλους επί της διαδρομής;
Επίσης, ο ΟΣΕ που εκπονεί τους σιδηροδρομικούς τεχνικούς χάρτες, δεν θα είχε αποτυπωμένο σταθμό στην εν λόγω θέση; Αντίθετα, σταθμός στον Ισθμό είναι αποτυπωμένος για τη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη!
Εμπορευματική αξιοποίηση
Άλλο ένα σοβαρότατο στοιχείο στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού κι ανάπτυξης του ΟΣΕ που βρίσκεται σε αναμονή για την υλοποίηση του σταθμού στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, είναι παράλληλα και η κανονικοποίηση της παλαιάς γραμμής του δικτύου Πελοποννήσου από τα διυλιστήρια Κορίνθου μέχρι το σταθμό διακλάδωσης που θα κατασκευασθεί, προκειμένου να αξιοποιηθεί ο συγκεκριμένος σταθμός κι εμπορευματικά.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι για την κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού και το ενδιαφέρον που παρουσιάζει για τον ΟΣΕ, είχε δοθεί το 1999 εντολή στην ΕΡΓΟΣΕ, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει έτοιμη και ολοκληρωμένη μελέτη για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου. Επομένως, ο λόγος που έγινε επ’ εσχάτοις για την αναγκαιότητα μελετών - χρονοτριβής και ούτω καθ’ εξής, περιορίζεται μόνον για την κανονικοποίηση της σύνδεσης του κύριου άξονα με την οδό Αιγαίου στην πόλη του Λουτρακίου, γεγονός που την καθιστά πάρα πολύ σύντομη χρονικά, λόγω της ευκολίας του συγκεκριμένου έργου.
Στην προαναφερόμενη έκθεση της OnTruck στη σελίδα 16 επισημαίνεται ότι λόγοι καθαρά θεσμικού χαρακτήρα είναι αυτοί που δυσχέραναν την ενιαία υλοποίηση του έργου και υπογραμμίζει ότι παρακαμπτήρια γραμμή μπορεί να είναι αποτελεσματική στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του Λουτρακίου, καθιστώντας λειτουργικό το έργο στη διασύνδεσή του με τον κύριο άξονα, μόνον αν κατασκευασθούν οι τρεις σταθμοί Παράδεισος - Φιλοθέη, Παπανικολάου, Αιγαίου - τερματικός!
Δυνητικά επιλέξιμο το έργο για την ΕΕ!
Είναι απορίας άξιο, πώς ο καθ’ όλα έμπειρος περιφερειάρχης Πελοποννήσου που επιθυμεί να απολαμβάνει της λαϊκής αποδοχής, πώς δεν λαμβάνει υπόψη του την απάντηση του επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Johannes Hahn σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Μιχάλη Τρεμόπουλου τον Ιούλιο του 2011 είχε δηλώσει ότι είναι δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση από την ΕΕ, διατυπώνοντας την έκπληξή του γιατί δεν υπάρχει το αίτημα του ενδιαφερόμενου δήμου Λουτρακίου και της προϊστάμενης περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ο Πέτρος Τατούλης για όλα όσα έχουν προηγηθεί ενημερώνεται τον Νοέμβριο του 2011 από την "Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι", ενώ του κοινοποιείται και η υπ’ αριθ. 303/2009 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου για την αναγκαιότητα σύνδεσης της πόλης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, με σταθμό διασύνδεσης στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, σταθμό στην οδό Παπανικολάου και τερματικό σταθμό στην οδό Αιγαίου.
Σε γνώση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου πρέπει να έχουν περιέλθει τα ακόλουθα έγγραφα με τα οποία αποδεικνύεται ότι η είσοδος του προαστιακού στην πόλη του Λουτρακίου, αποτελεί έργο εκ των ων ουκ άνευ. Πιο συγκεκριμένα:
Η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτοντας την τεχνική περιγραφή του έργου αποστέλλει με αριθ. πρωτοκόλλου 209425/9-1-2012 έγγραφό της προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους οποίους ζητούνται οι απόψεις για την αναγκαιότητα του έργου, αλλά και των τεχνικών χαρακτηριστικών αυτού.
Η ΕΡΓΟΣΕ επιδεικνύοντας έντονο ενδιαφέρον σε έγγραφό της με αριθ. πρωτοκόλλου 209554/12-1-2012 προς το δήμο Λουτρακίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «με σκοπό την επίτευξη του ανωτέρου στόχου απαιτείται με μέριμνά σας η εξασφάλιση χρηματοδότησης του έργου με δέσμευση της περιφέρειας Πελοποννήσου για την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πλαίσιο. Εφ’ όσον εξασφαλισθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου, θα γίνουν οι σχετικές συνεννοήσεις μεταξύ δήμου Λουτρακίου και ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. με τη διαχειριστική αρχή της περιφέρειας Πελοποννήσου…»
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντάει με το αριθ. πρωτοκόλλου 1028236/21-2-2012 έγγραφό της με το οποίο επισημαίνει ότι επιθυμεί την άμεση σύνδεσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤΑ) Αθηνών - Κορίνθου με την πόλη του Λουτρακίου για επιβατική εκμετάλλευση.
Ο ΟΣΕ δια της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης (ΔΙΣΣΑ) με αριθ. πρωτοκόλλου 414760/20-2-2012 δεν εκφράζει παρατήρηση ή αντίρρηση στο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το υπουργείο Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας - Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων με τα υπ’ αριθ Β-518 & Β-672, καθώς επίσης και ο ΟΣΕ με το υπ’ αριθ. πρωτοκόλλου 197946 έγγραφά τους επισημαίνουν ότι ο αρμόδιος φορέας να υλοποιήσει το έργο είναι η περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ακόμη ο Πέτρος Τατούλης έχει υπόψη του ότι το εν λόγω έργο προβλέπεται στον αρχικό στρατηγικό σχεδιασμό του περιφερειακού σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου, ενώ ως γνωστόν συμπεριλαμβάνεται και στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Αξιοσημείωτο για την ευρωπαϊκή επιτροπή είναι το κριτήριο ότι επιλέξιμα για κοινοτική χρηματοδότηση έργα θεωρούνται εκείνα τα οποία έχουν ιδιαίτερη συμβολή στην ανάπτυξη και την τόνωση και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας, προϋποθέσεις που διαθέτει απόλυτα το συγκεκριμένο έργο.
Αν ο Πέτρος Τατούλης λαμβάνει υπόψη του όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, θα πρέπει για να κινείται σύννομα να εισάγει το θέμα ως κατεπείγον με τη διαδικασία του έκτακτου προς συζήτηση στα προ ημερήσιας διάταξης θέματα.Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια: