Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ





ΠΡΟΣ: Γραμματέα της περιφερειακής
αποκεντρωμένης διοίκησης
Πελοποννήσου, Δυτικής Στερεάς
και Ιονίων Νήσων
Εμμανουήλ Αγγέλακα




ΘΕΜΑ: Άμεση ένταξη στο τρέχον ΕΣΠΑ, της σύνδεσης της πόλης
   του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο





Αξιότιμε κ. γραμματέα,
με την παρούσα επιστολή, καταγγέλλουμε τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη και τον αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Γιώργο Δέδε διότι:
Παρά το ευνοϊκό των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί υπέρ του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου που θα μπορούσε να υλοποιηθεί για το δήμο Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων και ειδικότερα την πλέον παραδοσιακή λουτρόπολη της πατρίδας μας, τη σύνδεση της με το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου - έργο υπερώριμο από πλευράς κοινωνίας, με συμφωνημένο τεχνικό υπόβαθρο μεταξύ υπηρεσιών ΟΣΕ και τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων και δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα, το παραπέμπουν σ’ ένα απώτατο κι αβέβαιο μέλλον.
Αρκεί να αναλογισθείτε ότι μόλις πριν δεκαημέρου, ο πρόεδρος - διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, ανακοίνωσε το πρόγραμμα των υπό εκτέλεσιν έργων και προγραμματισμένων μελετών έως το 2017 ύψους € 6,2 δισ., πουθενά δεν αναφέρεται η σύνδεση του προαστιακού σιδηροδρόμου με την πόλη του Λουτρακίου.
Πρόκειται για ένα ενιαίο έργο με δύο σκέλη, του οποίου το κόστος έχει εκτιμηθεί περίπου στα € 10 εκατ., λαμβάνοντας υπόψη ότι το πρώτο σκέλος η κατασκευή του σταθμού - κόμβος στον Ισθμό, θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, διαθέτει ολοκληρωμένη ΜΠΕ, καθ’ ότι είναι ενταγμένο στον κύριο άξονα υψηλών ταχυτήτων. Το δεύτερο σκέλος αφορά την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής Ισθμού - Λουτράκι.
Οι προαναφερόμενοι, αν και έχουν ενημερωθεί επίσημα εδώ και 20 μήνες, αντί να ουσιαστικοποιήσουν και να επιταχύνουν τις αναγκαίες ενέργειες για να ενταχθεί το συγκεκριμένο έργο στο τρέχον ΕΣΠΑ 2007-2013 (ΠΕΠ Πελοποννήσου), προκειμένου να υλοποιηθεί με πόρους της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, επέλεξαν με πλάνες, φληναφήματα και εγνωσμένες αντιφάσεις να το βαλτώσουν τεχνηέντως.
Η τελευταία πράξη της φαρσοκωμωδίας που παίζεται εις βάρος των συμφερόντων του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων, έλαβε χώρα στο περιφερειακό συμβούλιο της περιφέρειας Πελοποννήσου της 20-5-2013 όπου το θέμα συζητήθηκε ενταγένο στην ημερήσια διάταξη, με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη να προσπαθεί να σπείρει λήθη στις ατελέσφορες κινήσεις του και να υπόσχεται την υλοποίηση του εν λόγου έργου, για την επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ (2014-2020) κι έχει ο Θεός... ρισκάροντας με το αβέβαιο μέλλον του ευρύτερου οικονομικό - γεωπολιτικού πεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η τακτική του αυτή, ως ήταν φυσικό ενέτεινε τις ανησυχίες μας έναντι των επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων του, λαμβανομένου υπόψη των επερχόμενων εκλογών για την τριτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση, παίζοντας με την επιθυμία της κοινωνίας κι επενδύοντας παράλληλα στο πολιτικό του φαίνεσθαι…
Οι πολίτες του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων ζουν και θα συνεχίζουν να ζουν τα συμπαρομαρτούντα της αλόγιστης πολιτικής της περιφέρειας Πελοποννήσου, αφού:
- Θα κλείσουν ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις και καταστήματα στην περιοχή.
- Θα αυξηθεί κι άλλο η ανεργία.
- Θα αυξηθεί κι άλλο η εξάρτηση των δημοτών από το καζίνο, το οποίο ελλείψει πελατείας θα προβεί σε απολύσεις και θα μειώνει τις αποδοχές των εργαζομένων.
- Το καζίνο θα καταβάλει στο δήμο μας μόνο το ελάχιστο εγγυημένο μέρισμα κερδών με αποτέλεσμα να μην γίνονται έργα υποδομών και ανάπτυξης.
- Tο Loutraki Thermal Spa, ήδη έχει καταβαραθρωθεί από την άκρως περιορισμένη επισκεψιμότητα στην πόλη του Λουτρακίου.
- Το κυκλοφοριακό θα συνεχίζει να διαιωνίζεται και να υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
- Ο ανταγωνιστικός φορέας του σιδηρόδρομου, το ΚΤΕΛ, θα συνεχίζει να μονοπωλεί εις βάρος του ανταγωνισμού τις επιβατικές μεταφορές.

Κύριε γραμματέα,
επειδή οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην πατρίδα μας δεν επιτρέπουν σπατάλη χρόνου σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα,
επειδή ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου όσο και αν προσπαθεί να εμφανιστεί μοντέρνος με ρηξικέλευθες ιδέες, ωστόσο, οι επιλογές του φανερώνουν πολιτικό παλιάς κοπής που ακόμη κουβαλάει τις πολιτικές ασθένειες της κεντρικής πολιτικής σκηνής, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας στερείται αφενός οραμάτων και όχι μόνο δεν έχει γνώση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, αλλά δεν ακούει τις ανάγκες τους για την επίλυση των άμεσων και τρεχουσών αναγκών τους, και
επειδή έστω κι εξ αντανακλάσεως ευνοούνται οικονομικά συμφέροντα που φαλκιδεύουν το δημόσιο συμφέρον.
Δια ταύτα,
επιθυμούμε την άμεση και δυναμική παρέμβαση σας, ώστε να επιταχυνθούν και να ουσιαστικοποιηθούν οι αναγκαίες ενέργειες για την ταχύτατη δυνατή ολοκλήρωση των μελετών και αδειοδοτικών διαδικασιών για να ενταχθεί η κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση του υφιστάμενου μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Ισθμός - Λουτράκι, με την παράλληλη κατασκευή κόμβου στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, όπως άλλωστε προβλέπεται και από το σχεδιασμό του ΟΣΕ -υπάρχουν ήδη οι αναμονές- στη εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ.

Αξιότιμε κ. γραμματέα,
εκφράζοντας την ομόθυμη εκπεφρασμένη βούληση της τοπικής κοινωνίας, παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειες σας και αναμένουμε την όσο το δυνατόν ταχύτερη ανταπόκριση σας στο συγκεκριμένο κρίσιμο θέμα, για την οικονομική βιωσιμότητα και συγκοινωνιακή προσπελασιμότητα στον τόπο μας.

Μετά τιμής

Δημήτρης Καραπατάς
Επικεφαλής Πρωτοβουλίας









Δεν υπάρχουν σχόλια: